Wedding dress

 
 
 
Super vacker 2-delad klänning från Sarah Seven
Fantastisk skapelse från Grace loves lace
Ännu en Grace loves lace
Denna klänning är 2 i 1. Och jag älskar den..... Den kommer från Rue de seine
 
Hej på er
 
Om 6 månader gifter jag mig med min Pär. Det ska bli helt fantastiskt. Många stora beslut är redan tagna såklart. Lokal, mat, musik, fotograf mm.
Men självklart har jag klänningsångest, hahaha. Och flera utav klänningarna jag fastnar för är svindyra, finns att prova på andra sidan jordklotet och ligger på 6 månaders leveranstid, iiihhhh. Fuck liksom!!!
Jag mms:ade bilden på klänningen med 2 slitsar från Grace loves lace till min mamma i hopp om att få lite stöd och råd. Fick ett kort och rakt svar tillbaka "Det är väl inget jävla sexparty du ska på" punkt. Hahaha.
Ok, mamma är jämt rak och ärlig, kanske lite för mycket ibland. Hon är väl inte överlycklig i att jag ska gifta mig igen överhuvudtaget. Hade hon fått välja skulle jag och Pär passat på och gift oss i Vegas förra året när vi var där. Hon älskar Pär, det är inte det, Hahaha. Men hon är lite gammeldags och tycker inte att man ska gifta om sig, åtminstone inte ha 2 stora bröllop. Nu är det ju tur att jag gör som JAG vill och inte bryr mig så mycket i vad mamma tycker och tänker. Skulle jag bry mig om vad hon och alla tyckte och tänkte hela tiden skulle jag nog bli knäpp I huvet vid det här laget. Och det är nog tur för Pär att jag inte lyssnar på lilla mamma, eftersom han jätte gärna vill ha ett kyrkbröllop med alla han känner och tycker om.
Klänningen högst upp, den 2-delade ratade Pär förresten direkt. Jag fick absoluuuuut inte gifta mig i en 2-delad topp och kjol....... Klänning vill han se mig i, gärna lång och ljuvlig. Så han har åsikter han med må ni tro. 
 
Klänningen längst ner är min absoluta favorit. Älskar att man får både ärmarna, öppen rygg och boho-chick känsla i en och samma klänning. Man tar av sig endel och då är klänningen under en straplinne klänning fast släpet är kvar. Tyvärr kostar den lite över 20 papp, vilket jag inte hade tänkt lägga på en klänning. Vi får väl se då, hur detta går. River mitt hår just nu. Letar nu efter vacker spets och tänkte ta mig till Siden Carlsson i Sthlm. Har fått nys om en bra sömmerska nämligen...... To be continued.
 
/Marit
Hannah:

Jag letar också brudklänning just nu, gifter mig i juni. Kolla in By Malina, de har bra priser och leveranstid på bara 6-8 veckor.
Blir spännande att se vad du väljer. :)
Stort grattis till er!👰🏽

Svar: Har faktiskt kollat in dom oxå, men nja. Inget faller mig jätte mycket i smaken..... Enligt morsan har jag ju bara "sexparty" looken i huvet. Hahaha
Marit

Ingrid:

Jag drömde i natt att jag skulle gifta mig och drömmen handlade mest om klänningen jag hade på mig, en vit kort spetshistoria med djup V-ringning i ryggen, och i väntan på kyrkan gick jag med en grå tischa över. Jag ska inte gifta mig....så det måste komma sig av att jag läste detta inlägg i går kväll, så weired!! :)

Svar: Hahaha, jag tror drömmen handlar om att du visst kommer att gifta dig, Ingrid. Tänk på mig, jag ska ju tom göra det två ggr. Det är skit kul 😁😁
Marit

Kommentera inlägget här: